Informatie Coronavirus

Dan zijn onderstaande adviezen en richtlijnen weer van kracht:

Als u niet wilt dat uw kind hieraan deelneemt of uw kind wil dit zelf niet, dan begrijpen we dit uiteraard volledig. Ook voor onze vrijwilligers is het niet verplicht om de activiteiten weer te starten! We geven en vragen begrip hiervoor. Om de veiligheid van u, uw kind en onze vrijwilligers te waarborgen hebben we regels opgesteld die voor de komende tijd van toepassing zijn.

De belangrijkste regels

• Leden tot 18 jaar hoeven geen afstand te houden. Leiding kan bij sport-, spel- en bewegen meedoen tijdens opkomsten zonder afstand te houden.
  • 18 jaar of ouder? Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar. Dit geldt ook voor explorers die 18 jaar of ouder zijn.
  • De opkomsten vinden buiten plaats, tenzij het echt niet anders kan.
  • Heb je verkoudheidsklachten? Blijf dan thuis en ziek uit.
  • Iedereen gaat na de opkomst naar huis. Er is geen ruimte voor een nazit en blijf ook niet hangen buiten het Scoutingterrein.

Het is erg belangrijk dat iedereen deze regels kent en toepast, voor de gezondheid van de kinderen en van de vrijwilligers!

In het kort

• De opkomsttijden kunnen zijn aangepast, zowel begin- als eindtijd! Let goed op deze tijden de speltakleiding geeft deze door.
  • Deze tijden zijn strikt, je kunt niet eerder komen en na afloop niet langer op het terrein blijven
  • Alleen leiding, bestuur en leden op het terrein, geen ouders
  • Scouts komen zoveel mogelijk zelfstandig en alleen naar het Trappershonk
  • Gebruik van het toilet is in principe niet mogelijk, dus van tevoren thuis naar de wc!
  • Je handen goed wassen voordat je naar Scouting komt en ook als je weer thuis komt

De leiding van iedere speltak zal de eigen leden en ouders informeren over het rooster en de opkomsttijden van de eigen speltak. Een ingeplande opkomst kan in geval van leiding tekort of slecht weer alsnog worden afgelast.

Uiteraard geldt door alles heen

• Ben je ziek of snotterig of gewoon niet lekker: Kom niet! Meld je af
  • Was je handen regelmatig met zeep, gebruik de papieren handdoekjes, raak elkaar niet aan
  • Behoor jij of een familielid tot de risicogroep (gezondheid of een corona zieke nabij) kom dan alsjeblieft niet!

Flevo-Scouts factsheet Corona-maatregelen:
Flevo-Scouts factsheet Coronamaatregelen – 1 juni 2020 – versie 3

Corona-protocol van Scouting Nederland:
Meest recente richtlijnen van Scouting Nederland voor het coronavirus (COVID-19)

Laatste update: 24 februari 2021