Lid worden

Hallo en wat fijn dat je overweegt lid te worden van onze mooie vereniging. Voordat je definitief de knoop doorhakt is het goed te weten dat je eerst op de proef kunt meedoen met een van de speltakken. Hiervoor moeten een paar praktische zaken geregeld worden. Denk bijvoorbeeld aan de verzekering van uw kind. Om er zeker van te zijn dat alles goed geregeld is, is het zaak dat uw kind voor een proefplaatsing is ingeschreven bij Scouting Nederland.

Inschrijven is mogelijk door ☝ het inschrijf-formulier in te vullen en naar ons op te sturen .

Kosten

Helaas kunnen de Flevo-Scouts niet bestaan zonder een financiële bijdrage van onze leden. Als vereniging streven wij erna om de contributie zo laag als mogelijk te houden. De contributie voor 2018 is vastgesteld op €39,00 per kwartaal (prijspeil 2023). De contributie wordt met behulp van een automatische incasso, eens per kwartaal geïncasseerd. Alle vragen over de financiën kunnen worden gesteld via email aan penningmeester@flevo-scouts.nl.

Het formulier doorlopende machtiging bevat aanvullende informatie en vindt u hier ☝ .

Naast het lidmaatschap dient rekening gehouden te worden met aanvullende eenmalige kosten voor onder meer: het scout-fit, insignes, scout-das en andere zaken. Meer informatie treft u op de pagina: scout-fit en insignes.

Vrijwilliger worden?

Als vereniging zijn wij volledig afhankelijk van onze leden en vrijwilligers. Het bestuur, de leiding van de speltakken, het onderhoud van ons pand, het onderhoud van het bos het onderhouden van deze website. Alles wordt gedaan door onze vrijwilligers. Lijkt het je leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan? Meld je dan snel als vrijwilliger aan bij ledenadministratie@flevo-scouts.nl.

☝ Tip: Bekijk de vrijwilligersvacatures

Pas van Dronten

Hebt u een toegankelijkheidsbijdrage van de gemeente, dan is het mogelijk om de contributie en de aanschaf van bijhorende zaken met de ☝ De pas van dronten te betalen. Wilt u hiervan gebruik maken geef dit dan even door aan bij aanmelding of door de betreffende optie aan te vinken in het insigne bestelformulier. Opgebouwd winkeltegoed kan hiervoor niet gebruikt worden.

Opzeggen

Helaas zijn er altijd redenen om onze mooie vereniging te verlaten. Mocht je overwegen te stoppen, dan vernemen wij natuurlijk graag waarom. Verder is opzeggen mogelijk uiterlijk twee weken voor het einde van elk kwartaal door een opzeggingemail te sturen naar: Ledenadministratie ☝