Bevers

Voor jeugd tussen de 5 en 7 jaar

Over de Bevers

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar?
Vind je het leuk om met ander leeftijdsgenoten spelletjes te spelen en zowel binnen als buiten actief te zijn?

Dan zijn de bevers echt iets voor jou!

Bij de bevers spelen we in het fantasie dorp ‘Hotsjetonia’. Met de leiding Noa, Sterre, Stanley en Fleur gaan we op ontdekkingstocht! Met Stanley ontdekken de bevers allemaal bijzondere dingen en gaan ze leuke spelletjes spelen. Fleur houdt van kleuren en knutselen of verven met aardappelen of andere maffe manieren om mooie dingen te maken. Fleur houdt van liedjes zingen en dansjes doen. Noa houdt van spelletjes spelen. Sterre leert de bevers alles over scouting.

De beverleiding speelt het liefst buiten en doet graag te gekke dingen!

Bij de bevers probeert de leiding elke week een feestje te maken! Ons doel is om te variëren in activiteiten, zodat iedereen een keer iets kan doen wat erg aanspreekt.

Themavoorbeelden van onze opkomsten:

EHBO opkomst: Elk jaar komt professor Plof op visite. Hij komt met zijn EHBO koffer op visite en de bevers mogen deze onderzoeken en natuurlijk gaan ze verbandjes leggen en pleisters plakken. Dat alles gebeurt in spelvorm natuurlijk! Hij komt ook wel eens met brandblussers! Dan mogen de bevers spuiten met echte brandblussers. Hij komt elke keer wel eens met iets bijzonder interessants.

Bootjes opkomst: Van plastic bakjes maken de bevers prachtige bootjes en natuurlijk gaan we deze testen op het water! We lopen naar de vijver en met de bootjes aan een touwtje laten we ze het water op.

Kom eens kijken!

Voor meer informatie en leuke opkomsten kunt u de foto’s bekijken op facebook. Natuurlijk kunt u ook een keer komen kijken met uw kind! Meld u aan bij de ledenadministratie via ledenadministratie@flevo-scouts.nl en dan zorgen wij voor een uitnodiging!