Scouts

Voor jeugd van 11 tot 15 jaar

Over de speltak

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Leer zeilen, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

Bij de scouts richten wij ons op het bewust ontwikkelen van onze Scoutingkennis en -vaardigheden.

Zelfstandigheid!

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.

Opkomst

Elke zaterdagmiddag hebben de scouts opkomst vanaf 13:30 tot 16:00 uur. Daarnaast hebben we natuurlijk ook regelmatig verschillende kampen. Zo overnachtten we al in boomhutten, tenten of primitief onder een zeiltje.

Daarbij zijn er jaarlijkse kampen zoals PiKaNu, HIT en RSW (regionale scouting wedstrijden) waar je andere scouts van de regio kan ontmoeten.

Kom eens kijken!

Je kun het leidingteam ook een mailtje sturen op ledenadministratie@flevo-scouts.nl