Stam

Voor jeugd tussen de 18 en 21 jaar

De Roverscouts worden bij de Flevo-Scouts ook wel de Albert Schweitzer Stam genoemd.

Ben jij tussen de 18 en 21 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Je kiest drie toffe uitdagingen waarmee je tijdens je roverscoutsperiode aan de slag gaat. Daarna kun je, als je wilt, doorgroeien tot vrijwilliger waarbij je aan andere jeugdleden leiding geeft.

De roverscoutsperiode is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij Scouting doorbrengt. Vanaf 21 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste speltak hebben roverscouts geen begeleiding meer en bedenken ze zelf wat ze bij Scouting willen doen. Je onderneemt enorm veel met je stam, in zowel binnen- als buitenland. De roverscoutsperiode wordt afgesloten met een eindceremonie waarmee je de keuze maakt om wel of niet bij Scouting betrokken te blijven.